Ofte stillede spørgsmål

Alt om bookinger

  • Er det vigtigt at oplyse ankomsttid på reservationen?

    Dit værelse er reserveret til dig indtil kl. 18.00 på ankomstdagen. Hvis du ankommer senere, bør du på forhånd informere hotellet om dette. Hvis du kender ankomsttidspunktet allerede når du bestiller, er det godt at indtaste dette, når du foretager din reservation. 

  • Kan jeg angive yderligere ønsker og/eller faciliteter, når jeg booker?

    Ja, du kan angive yderligere ønsker og/eller faciliteter, når du booker (trin 1 i bookingprocessen). Dette vil blive sendt til hotellet, så de er opmærksomme på ønsket og kan tage hensyn til det. Der kan være et gebyr for visse anmodninger (f.eks. en anden værelsestype eller for hunde osv.). Hotellet vil altid forsøge at imødekomme dine ønsker, men et ønske er ikke en garanti. Hvis du har spørgsmål om præferencer, før du har foretaget en reservation, kan du kontakte vores kundeservice via kontaktformularen på forhånd.

    Anmodninger efter at reservationen er foretaget

    Kontakt venligst hotellet direkte, hvis du ønsker at fremsætte yderligere anmodninger efter reservationen. Hotellets kontaktoplysninger kan findes i reservationsbekræftelsen. Hvis din anmodning er af medicinsk betydning, og din reservation afhænger af den, anbefaler vi, at du kontakter vores kundeservice på forhånd via kontaktformularen.

  • Hvordan kan værelsespriserne variere pr. dag?

    Priserne og tilgængeligheden af de særlige tilbud og værelser, der vises på HotelSpecials, kan variere dagligt. Dette kan skyldes flere faktorer, f.eks. en populær dato eller færre ledige værelser. Hotellerne kan derfor justere deres priser og tilgængelighed 24 timer i døgnet på HotelSpecials-webstedet.

  • Det er ikke muligt at betale. Hvad skal jeg gøre?

    Hvis du ikke kan foretage betalingen, bliver dit kort normalt spærret for onlinekøb. Du kan normalt ophæve spærringen midlertidigt i din netbank. Kontroller også, at du har indtastet den korrekte CVC-kode og den korrekte pinkode. Du vil også modtage fejlmeddelelser, når du forsøger at betale, som bør fortælle dig, hvad problemet er (f.eks. forkert kortnummer osv.).

    Hvis opkrævningen af beløbet på HotelSpecials mislykkedes, modtager du en påmindelse pr. e-mail. I denne e-mail finder du et link, hvor vi beder dig om at betale det udestående beløb online via Trustly eller med kreditkort. Hvis du stadig har problemer med at betale din reservation efter at have modtaget en påmindelse, kan du kontakte os via vores kontaktformular til kundeservice.

  • Kan jeg have mit kæledyr med på værelset?

    Hvert hotel har sin egen politik for kæledyr. Nogle hoteller tillader ikke kæledyr, og andre opkræver et gebyr for at medbringe et kæledyr. Prisen for dette kan findes på det pågældende hotels side med oplysninger om det pågældende hotel. Skal du medbringe et kæledyr? Oplys det altid i forbindelse med din reservation for at undgå problemer (eller ekstra omkostninger) på stedet. 

  • Er det muligt at bestille et bedre, mere luksuriøst værelse?

    Hvis du ønsker en anden værelsestype end den, du finder på HotelSpecials.dk, er du velkommen til at kontakte os via kontaktformularen, så vil vi hjælpe dig.

  • Hvad koster det for børn?

    Der kan gælde særlige værelsespriser for børn. Disse priser varierer fra hotel til hotel og fra alder til alder. De såkaldte børnepriser er kun gældende for 2 betalende voksne på værelset. Ved booking af 1 voksen og 1 barn beregnes prisen for 2 voksne. Priserne og tilgængeligheden af en ekstra seng til 1 barn kan findes på hotellets detailside og kan bookes direkte under bookingprocessen.

  • Hvad er kreditkortgaranti?

    Ved reservation skal du altid angive dine kreditkortoplysninger. Dette garanterer din reservation og er en nødvendig sikkerhed for hotellet. HotelSpecials.dk trækker ikke penge på dit kreditkort, og der betales som udgangspunkt for hele opholdet ved ankomst til hotellet. Dit kreditkort bliver kun debiteret, hvis du har reserveret et værelse med forudbetaling, hvis du har lavet en reservation med afbestillingsforsikring, eller hvis afbestillingspolitikken ikke er blevet fulgt.

  • Er det muligt at foretage en reservation over telefonen?

    På nuværende tidspunkt tager vi ikke imod reservationer eller forespørgsler pr. telefon. Du er velkommen til at kontakte os via kontaktformularen, hvis du har brug for hjælp pr. telefon. I så fald bedes du i kontaktformularen angive, hvad du har brug for hjælp til, og dit telefonnummer, så kontakter vi dig pr. telefon.

  • Kan jeg ændre reservationen efter bestilling?

    Ved ændringer i præferencer eller ønsker bedes du kontakte hotellet direkte. Hotellets telefonnummer findes i din reservationsbekræftelse.

    Ved ændringer vedrørende datoer, antal personer og/eller antal værelser bedes du sende en besked til HotelSpecials via kontaktformularen. Der kan foretages ændringer, hvis dine reservationsbetingelser tillader det. Du finder reservationsbetingelserne i din reservationsbekræftelse. HotelSpecials opkræver ikke gebyrer for ændringer af din reservation, men afhængigt af typen af ændring kan hotellet opkræve et ekstra beløb. Hvis hotellet opkræver ekstra omkostninger, giver vi dig besked og drøfter disse omkostninger på forhånd.

  • Hvornår er reservationen gennemført?

    Hvis du udfylder oplysningerne korrekt og gennemfører reservationen, vil du normalt modtage en ordrebekræftelse på din email indenfor et par minutter. Bemærk, at din reservation kan være gennemført, selvom du ikke modtager din ordrebekræftelse. I nogle tilfælde kan der dog gå op til 24 timer, før du modtager en bekræftelse. Det fremgår tydeligt, når du bestiller, om du er nødt til at vente på bekræftelsen. Hvis du ikke modtager bekræftelsen, bedes du kontakte os.

  • Er det muligt at bestille flere tilbud fra samme hotel, som tidsmæssigt ligger lige efter hinanden?

    Ja, hvis det ikke er muligt selv at gøre dette via vores hjemmeside, så kontakt os for mere information. På vores kontaktside kan du finde telefonnumre og adresser.

  • Hvornår modtager jeg en bekræftelse på min reservation?

    Umiddelbart efter din reservation vil du modtage en ordrebekræftelse via e-mail. Hvis du ikke får denne bekræftelse, bedes du kontakte os. Nogle reservationer bliver bekræftet indenfor 24 timer. Dette vil fremgå tydeligt af det enkelte tilbud.

  • Er det muligt at bestille direkte via hotellet?

    Tilbud du finder på HotelSpecials er kun mulige at bestille via HotelSpecials.dk. Hvis du bestiller direkte via hotellet, er der stor risiko for, at prisen vil være højere.
     

  • Hvad sker der, hvis hotellet er fuldt booket?

    En sjælden gang kan det ske, at hotellet bliver fuldt booket, mens du foretager din reservation. I disse tilfælde kontakter vi dig med det samme og tilbyder alternative valgmuligheder.  

  • Hvad betyder det, at min bestilling er på anmodning?

    Nogle tilbud skal behandles manuelt af hotellet, før du kan få en endelig bekræftelse på din reservation. Hvis du laver en reservationsanmodning, får du en konkret bekræftelse indenfor 24 timer (normalt indenfor 2 timer). I særlige tilfælde kan hotellet afvise din anmodning, f.eks. hvis der er modtaget mange reservationer lige før din, og værelset derfor ikke er tilgængeligt længere. Det fremgår altid klart på alle tilbud, om du skal afvente en endelig bekræftelse på din reservation.

  • Hvorfor har jeg ikke modtaget en ordrebekræftelse via e-mail?

    Har du booket via HotelSpecials for mere end en halv time siden, men har endnu ikke modtaget en bookingbekræftelse fra os? Prøv følgende trin for at se, om det hjælper dig:

    1. Tjek først, om bekræftelsen er havnet i din spam-mappe. Hvordan kontrollerer jeg min spam? Gå til din e-mail og kig i din spam-mappe. Forklaringen for Gmail og Outlook kan findes her. Det er muligt, at reservationsbekræftelsen er endt i denne mappe, fordi vores e-mailadresse ikke er på listen over sikre afsendere.

    2. Er reservationsbekræftelsen ikke i din spam-mappe? Bekræftelsen vil blive sendt fra e-mailadressen info@hotelspecials.dk. Søg i din e-mail-mappe efter denne e-mail-adresse: info@hotelspecials.dk. Du kan finde reservationsbekræftelsen i din postkasse på denne måde. Sørg også for at tilføje denne e-mailadresse til din liste over sikre afsendere.

    3. Er bekræftelsen ikke i din junk mail? Derefter kan du selv anmode om en ny bekræftelse via dette link. Det er vigtigt, at du bruger den samme e-mailadresse, som du bookede med, og at du ikke laver stavefejl.

    4. Virker det stadig ikke? Kontakt vores kundeservice.

    Bemærk venligst: Indtast den e-mailadresse, du brugte til at foretage reservationen.

  • Hvad gør jeg, hvis jeg ønsker at annullere min reservation? Oplysninger om afbestilling.

    Hvis du ønsker at annullere en booking, skal du gøre følgende:

    1. Åbn din bookingbekræftelse (du har modtaget den via e-mail). Hvis du ikke kan finde den, skal du tjekke din spam-mappe.  Du kan også anmode om en ny bekræftelse ved hjælp af din e-mailadresse. 
    2. gå til Annuller booking? og klik på det blå link
    3. Bekræft, at du ønsker at annullere ved at klikke på knappen.

    Bemærk venligst, at reservationen ikke er blevet annulleret, før du har gennemført disse trin og modtaget en annulleringsbekræftelse fra os.

    Godt at vide, når du afbestiller

    Afbestilling uden for afbestillingsbetingelserne:
    Læs først afbestillingsbetingelserne for din booking. Du finder dem i din bookingbekræftelse. Hvis du annullerer en forudbetalt reservation uden for afbestillingsbetingelserne, har du ikke ret til tilbagebetaling. Hvis hotellet på trods af dine reservationsbetingelser accepterer at annullere din forudbetalte reservation, skal du være opmærksom på, at hotellet kan opkræve ekstra gebyrer for dette. Refusionen af din forudbetalte reservation vil ske i form af en voucher fra os på HotelSpecials. Derfor anbefaler vi altid, at du tegner en afbestillingsforsikring, når du booker en reservation, der ikke kan afbestilles.

    Afbestillinger inden for vilkårene og betingelserne:
    Hvis du har booket en forudbetalt reservation og derefter afbestiller inden for betingelserne for afbestillingsreglerne, vil du modtage en refusion til din konto.  De betalte serviceafgifter og eventuelle omkostninger til rejse- og afbestillingsforsikring/afbestillingsdækning kan ikke refunderes. Eventuelle transaktionsomkostninger kan ikke refunderes.