Ofte stillede spørgsmål

Alt om priser og omkostninger

  • Kan jeg ændre reservationen efter bestilling?

    Ved ændringer i præferencer eller ønsker bedes du kontakte hotellet direkte. Hotellets telefonnummer findes i din reservationsbekræftelse.

    Ved ændringer vedrørende datoer, antal personer og/eller antal værelser bedes du sende en besked til HotelSpecials via kontaktformularen. Der kan foretages ændringer, hvis dine reservationsbetingelser tillader det. Du finder reservationsbetingelserne i din reservationsbekræftelse. HotelSpecials opkræver ikke gebyrer for ændringer af din reservation, men afhængigt af typen af ændring kan hotellet opkræve et ekstra beløb. Hvis hotellet opkræver ekstra omkostninger, giver vi dig besked og drøfter disse omkostninger på forhånd.

  • Hvad gør jeg, hvis jeg ønsker at annullere min reservation? Oplysninger om afbestilling.

    Hvis du ønsker at annullere en booking, skal du gøre følgende:

    1. Åbn din bookingbekræftelse (du har modtaget den via e-mail). Hvis du ikke kan finde den, skal du tjekke din spam-mappe.  Du kan også anmode om en ny bekræftelse ved hjælp af din e-mailadresse. 
    2. gå til Annuller booking? og klik på det blå link
    3. Bekræft, at du ønsker at annullere ved at klikke på knappen.

    Bemærk venligst, at reservationen ikke er blevet annulleret, før du har gennemført disse trin og modtaget en annulleringsbekræftelse fra os.

    Godt at vide, når du afbestiller

    Afbestilling uden for afbestillingsbetingelserne:
    Læs først afbestillingsbetingelserne for din booking. Du finder dem i din bookingbekræftelse. Hvis du annullerer en forudbetalt reservation uden for afbestillingsbetingelserne, har du ikke ret til tilbagebetaling. Hvis hotellet på trods af dine reservationsbetingelser accepterer at annullere din forudbetalte reservation, skal du være opmærksom på, at hotellet kan opkræve ekstra gebyrer for dette. Refusionen af din forudbetalte reservation vil ske i form af en voucher fra os på HotelSpecials. Derfor anbefaler vi altid, at du tegner en afbestillingsforsikring, når du booker en reservation, der ikke kan afbestilles.

    Afbestillinger inden for vilkårene og betingelserne:
    Hvis du har booket en forudbetalt reservation og derefter afbestiller inden for betingelserne for afbestillingsreglerne, vil du modtage en refusion til din konto.  De betalte serviceafgifter og eventuelle omkostninger til rejse- og afbestillingsforsikring/afbestillingsdækning kan ikke refunderes. Eventuelle transaktionsomkostninger kan ikke refunderes.

     

  • Er det muligt at bestille direkte via hotellet?

    Tilbud du finder på HotelSpecials er kun mulige at bestille via HotelSpecials.dk. Hvis du bestiller direkte via hotellet, er der stor risiko for, at prisen vil være højere.
     

  • Hvad er omkostningerne?

    Når du bestiller gennem HotelSpecials.dk, bliver du ikke opkrævet reservationsgebyr. Vores tilbud er beregnet på grundlag af to voksne på værelset. Der vil ikke blive tilføjet yderligere gebyrer til den pris du bliver oplyst undtagen på særtilbud, hvor der tillægges en serviceafgift på 59 kr for 1 nat og 99 kr for 2 eller flere nætter. Der kan blive opkrævet betaling for parkering og husdyr. Eventuelle ekstra omkostninger såsom brug af telefon, film og mini-bar er ikke inkluderet i prisen.

  • Hvad er kreditkortgaranti?

    Ved reservation skal du altid angive dine kreditkortoplysninger. Dette garanterer din reservation og er en nødvendig sikkerhed for hotellet. HotelSpecials.dk trækker ikke penge på dit kreditkort, og der betales som udgangspunkt for hele opholdet ved ankomst til hotellet. Dit kreditkort bliver kun debiteret, hvis du har reserveret et værelse med forudbetaling, hvis du har lavet en reservation med afbestillingsforsikring, eller hvis afbestillingspolitikken ikke er blevet fulgt.

  • Hvordan foregår betalingen?

    Du skal altid indtaste dine kreditkortoplysninger som en garanti for din reservation. Betaling for den samlede reservation foretages som udgangspunkt ved ankomsten til hotellet, og HotelSpecials.dk trækker ikke penge fra dit kreditkort. Betaling på hotellet kan normalt ske med kontanter eller betalingskort/kreditkort såsom VISA og MasterCard. Dit kreditkort bliver kun debiteret, hvis du har reserveret et værelse med forudbetaling, har bestilt en afbestillingsforsikring, eller hvis afbestillingspolitikken ikke er blevet fulgt. 

  • Hvad koster det for børn?

    Der kan gælde særlige værelsespriser for børn. Disse priser varierer fra hotel til hotel og fra alder til alder. De såkaldte børnepriser er kun gældende for 2 betalende voksne på værelset. Ved booking af 1 voksen og 1 barn beregnes prisen for 2 voksne. Priserne og tilgængeligheden af en ekstra seng til 1 barn kan findes på hotellets detailside og kan bookes direkte under bookingprocessen.

  • Er det muligt at bestille et bedre, mere luksuriøst værelse?

    Hvis du ønsker en anden værelsestype end den, du finder på HotelSpecials.dk, er du velkommen til at kontakte os via kontaktformularen, så vil vi hjælpe dig.

  • Kan jeg have mit kæledyr med på værelset?

    Hvert hotel har sin egen politik for kæledyr. Nogle hoteller tillader ikke kæledyr, og andre opkræver et gebyr for at medbringe et kæledyr. Prisen for dette kan findes på det pågældende hotels side med oplysninger om det pågældende hotel. Skal du medbringe et kæledyr? Oplys det altid i forbindelse med din reservation for at undgå problemer (eller ekstra omkostninger) på stedet. 

  • Kan jeg få en kvittering for servicegebyret med moms?

    Du finder kvitteringen for servicegebyret inklusive moms i din reservationsbekræftelse.

  • Kan jeg få en momsfaktura for en overnatning?

    I tilfælde af en momsfaktura for overnatningsomkostningerne udsteder vi ikke en momsfaktura for opholdet, men du kan kontakte det hotel, hvor du bor, for at få en sådan faktura. Hvorfor? Når du booker gennem HotelSpecials, indgår du en aftale direkte med hotellet. Vi kan og må derfor ikke udstede en momsfaktura for opholdet. Hotellet er ansvarligt for at udstede en momsfaktura for opholdet ved udtjekning. Hotellets kontaktoplysninger findes på reservationsbekræftelsen.

  • Hvordan prissætter du tilbuddet Bo 3 nætter, betal for 2?

    Her er en forklaring på, hvordan tilbuddet "Bliv 3 nætter og betal for 2" er opbygget og prissat ud fra et eksempel.

    Vi har et eksempelhotel, hvor den angivne pris pr. nat for den ønskede dato er 903 kr. Over den angivne pris er der en anden pris overstreget, nemlig 1 295 kr, som er den normale pris for værelset. Hvis vores tilbud ikke fandtes, ville du få prisen 1 295 x3 = 3 885. Nu får du værelset for 903 x3 = 2 709 kr. Vi har altså allerede fratrukket rabatten på tilbuddet, og derfor er prisen 903 kr i stedet for 1 295 kr. Prisen er altså det, som to nætter ville have kostet dig, men vi skal tage højde for en pris pr. nat, fordi du bor 3 nætter, og derfor er det 903 kr x 3 nætter.

  • Hvordan kan værelsespriserne variere pr. dag?

    Priserne og tilgængeligheden af de særlige tilbud og værelser, der vises på HotelSpecials, kan variere dagligt. Dette kan skyldes flere faktorer, f.eks. en populær dato eller færre ledige værelser. Hotellerne kan derfor justere deres priser og tilgængelighed 24 timer i døgnet på HotelSpecials-webstedet.

  • Kan jeg angive yderligere ønsker og/eller faciliteter, når jeg booker?

    Ja, du kan angive yderligere ønsker og/eller faciliteter, når du booker (trin 1 i bookingprocessen). Dette vil blive sendt til hotellet, så de er opmærksomme på ønsket og kan tage hensyn til det. Der kan være et gebyr for visse anmodninger (f.eks. en anden værelsestype eller for hunde osv.). Hotellet vil altid forsøge at imødekomme dine ønsker, men et ønske er ikke en garanti. Hvis du har spørgsmål om præferencer, før du har foretaget en reservation, kan du kontakte vores kundeservice via kontaktformularen på forhånd.

    Anmodninger efter at reservationen er foretaget

    Kontakt venligst hotellet direkte, hvis du ønsker at fremsætte yderligere anmodninger efter reservationen. Hotellets kontaktoplysninger kan findes i reservationsbekræftelsen. Hvis din anmodning er af medicinsk betydning, og din reservation afhænger af den, anbefaler vi, at du kontakter vores kundeservice på forhånd via kontaktformularen.